piatok 27. januára 2012

banánovo-karamelové potešenie

Tento koláč bol prvým mojím naozajstným experimentom. Nakoniec som ho musela párkrát pozmeniť a ešte viac improvizovať, ale myslím si, že výsledok, napriek tomu, ako som sa bála, stál za to :) Najmä pre niekoho, kto je karamelový a banánový maniak ako ja ;)


Tak najskôr som chcela na prípravu použiť špaldovú múku, polevou malo byť dulce de leche... Ale aj s tými ingredienciami, ktoré som použila nakoniec, sa mi podarilo vyčarovať sladkú dobrôtku :)




Z múky, cukru, vajíčka, zmäknutého masla a kypriaceho prášku vypracujeme cesto, ktoré potom vyvaľkáme na pomúčenej doske alebo priamo v tortovej forme. Cesto dáme piecť asi na 30 minút do predhriatej rúry na 180°C. Keď vychladne, pokvapkáme ho citrónovou šťavou a navrch poukladáme banány prekrojené pozdĺžne na polovicu. Opäť pokvapkáme citrónovou šťavou, a pokryjeme smotanou vymiešanou s tvarohom, cukrom a citrónovou kôrou. A dáme chladiť.


Keď je smotanovo-tvarohová zmes stuhnutá, začneme si pripravovať druhý krém. V mlieku rozmiešame múku, a varíme asi 2 minúty. Potom zmes necháme vychladnúť. Zmäknuté maslo s cukrom vymiešame dopenista a postupne pridávame vychladnutú kašu. Karamel si pripravíme z trstinového cukru, ktorý necháme pomaly na miernom ohni rozpustiť, potom pridáme vodu a opäť necháme rozpustiť. Urobila som chybu, keď som časť karamelu chcela primiešať do krému (a pritom som tušila celkom presne, čo sa stane;) - krém bol studený a karamel horúci, takže sa okamžite po tom, ako sa dotkol krému, premenil na sklenené karamelové kvapky a vrtuľky, ale nakoniec to bolo v plnke krásne chrumkavé :)


Na vrch som ešte nasypala na koliečka nakrájaný banán a všetko poliala zvyšným karamelom...

Cesto:
  • 140g ražnej celozrnnej múky (ale polohrubá alebo špaldová bude lepšia)
  • 40g trstinového cukru
  • 1/2 balíčka kypriaceho prášku
  • 80g masla
  • 1 vajce
Krém I.:
  • 4 banány
  • 500ml kyslej smotany
  • tvaroh (my sme mali domáci, nevážila som ho, ale bolo to cca. 150g)
  • vanilková esencia
  • 2 lyžice cukru
  • citrón (na šťavu a kôru)
Krém II.:
  • 150ml mlieka
  • 1 lyžica polohrubej múky
  • 200g masla
  • 100g cukru
  • 1 vanilkový cukor
Karamel:
  • 90g trstinového cukru
  • 2 lyžice vody

No a dôležitá vec - chutil aj malej princeznej :) Joj, a ešte sa ospravedlňujem za záplavu fotografií, ale keď bol dosť fotogenický, koláčisko jeden, a nevedela som vybrať, ktorá fotka by sa páčila vám, tak som tu dala hneď viac ;)

Krásny mrazivý zimný deň, priatelia :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...